Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-17, 07:57   #1
 
RizZlas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ume
Inlägg: 850
Sharp$: 718


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Post

17/8 Dagens Fotboll


Har hittat ett (två) intressant/a drag hittils.

Standard Liege gästas av Real Madrid ikväll och spanjorerna kommer med starkaste möjliga trupp förutom skadade spelare och startar matchen med:

Casillas – Arbeloa, Albiol, Ramos, Drenthe - Gago, Lass, Van der Vaart, Granero – Higuain, Benzema.

Jag har noterat att Liege har haft stora problem att hålla tätt i första halvlek i sina inledande 3 matcher i ligan. På hemmaplan har man spelat 2 matcher varav båda har betytt underläge i paus. 0-1 mot Zulte och 0-2 mot Lokeren. Idag heter motståndaren Real Madrid och räkna inte med att det blir lättare att stänga igen bakåt då I Mourinhos tidigare klubbar har han haft en vana att öppna offensivt mot sämre motstånd för att sedan kontrollera matchen efter 1-2 mål. Jag räknar med 0-1 eller 0-2 i paus. I andra halvlek görs säkert ett flertal byten och farten kommer att öka i Real Madrid då förmodligen Mourinho väljer att stoppa in Ronaldo, Canales, Di Maria med flera vilket borde resultera i flera mål i baken för Standard. Standard är dock inte ofarliga framåt och ett inte helt orimligt slutresultat kan nog skrivas till 1-3, 1-4.

Om 2 veckor börjar ligan för Real och det är tid att spela ihop laget och matchen kommer att tas på yttersta allvar från Mourinhos och Reals sida.

Mina spel än så länge är HT/FT Real/Real till 1.91 och Över 2.5 till 1.60 (Lite lågt odds men det känns mycket stabilt) Förmodligen faller det in lite poletter på över 3.5 mål också närmare matchstart.
__________________
Jojo..

Senast redigerad av RizZla den 2010-08-17 klockan 08:04.
RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 08:36   #2
 
pankbanks avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 657
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

jag tar också real/real . och målriktigt blir det säkert. jag tar samma som dej. Ö/U 2.5. fortfarande förbannad efter tyska fi**spel igår.

du behöver inte skriva på både din dagbok och dagens fotboll rizzla .det är bättre att du vilar 5 minuter

Senast redigerad av pankbank den 2010-08-17 klockan 08:52.
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 08:41   #3
 
Blixth1958s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 798
Sharp$: 1376


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RizZla Visa inlägg
Har hittat ett (två) intressant/a drag hittils.

Standard Liege gästas av Real Madrid ikväll och spanjorerna kommer med starkaste möjliga trupp förutom skadade spelare och startar matchen med:

Casillas – Arbeloa, Albiol, Ramos, Drenthe - Gago, Lass, Van der Vaart, Granero – Higuain, Benzema.

Jag har noterat att Liege har haft stora problem att hålla tätt i första halvlek i sina inledande 3 matcher i ligan. På hemmaplan har man spelat 2 matcher varav båda har betytt underläge i paus. 0-1 mot Zulte och 0-2 mot Lokeren. Idag heter motståndaren Real Madrid och räkna inte med att det blir lättare att stänga igen bakåt då I Mourinhos tidigare klubbar har han haft en vana att öppna offensivt mot sämre motstånd för att sedan kontrollera matchen efter 1-2 mål. Jag räknar med 0-1 eller 0-2 i paus. I andra halvlek görs säkert ett flertal byten och farten kommer att öka i Real Madrid då förmodligen Mourinho väljer att stoppa in Ronaldo, Canales, Di Maria med flera vilket borde resultera i flera mål i baken för Standard. Standard är dock inte ofarliga framåt och ett inte helt orimligt slutresultat kan nog skrivas till 1-3, 1-4.

Om 2 veckor börjar ligan för Real och det är tid att spela ihop laget och matchen kommer att tas på yttersta allvar från Mourinhos och Reals sida.

Mina spel än så länge är HT/FT Real/Real till 1.91 och Över 2.5 till 1.60 (Lite lågt odds men det känns mycket stabilt) Förmodligen faller det in lite poletter på över 3.5 mål också närmare matchstart.
Du kan detta har min rulle upptäckt, Så du är nu inklämd på min topp 5 lista. Så det är ett stort tack från mig och
Blixth1958 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 08:47   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RizZla Visa inlägg
Mina spel än så länge är HT/FT Real/Real till 1.91 och Över 2.5 till 1.60 (Lite lågt odds men det känns mycket stabilt) Förmodligen faller det in lite poletter på över 3.5 mål också närmare matchstart.


Vid ht/ft spel på sånna favoriter hade jag hellre avvaktat till live. Där har du marknaden asiatisk hcp (liveodds) -0,5 iaf på bet365. Dessa brukar rent generellt alltid ligga 0.10 högre i odds än vanlig trevägs ht-spel (med exakt samma utfall).
Eftersom ht ger nu ca 1,72 på real och ht/ft 1,91 på real så kan du i princip vid matchstart få 1,85 på HT. Låter du det gå 10 minuter kommer du hamna högre upp.
Ett råd bara
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 08:50   #5
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 20
Sharp$: 270
Standard

Tjena
Vad tror ni om Dynamo Kiev - Ajax , Ajax har 4.00 i odds på unibet.
apanlaban är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 08:52   #6
 
RizZlas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ume
Inlägg: 850
Sharp$: 718


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Cool

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Vid ht/ft spel på sånna favoriter hade jag hellre avvaktat till live. Där har du marknaden asiatisk hcp (liveodds) -0,5 iaf på bet365. Dessa brukar rent generellt alltid ligga 0.10 högre i odds än vanlig trevägs ht-spel (med exakt samma utfall).
Eftersom ht ger nu ca 1,72 på real och ht/ft 1,91 på real så kan du i princip vid matchstart få 1,85 på HT. Låter du det gå 10 minuter kommer du hamna högre upp.
Ett råd bara
Det är väl meningen att det skall presenteras lite intressanta spel före kickoff för dem som inte sitter och livebettar? Eller har jag fel?
__________________
Jojo..
RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 08:56   #7
 
pankbanks avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 657
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

dynamo kiev har vunnit deras senaste 10 hemmamatcher
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 08:58   #8
 
calahans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 950
Sharp$: 724
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apanlaban Visa inlägg
Tjena
Vad tror ni om Dynamo Kiev - Ajax , Ajax har 4.00 i odds på unibet.
Finns en orsak till det, ajax "försvar" existerar inte förtillfället. Lirar förmodligen kiev av den orsaken plus att de känns stabila.
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 09:00   #9
 
RizZlas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ume
Inlägg: 850
Sharp$: 718


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Vid ht/ft spel på sånna favoriter hade jag hellre avvaktat till live. Där har du marknaden asiatisk hcp (liveodds) -0,5 iaf på bet365. Dessa brukar rent generellt alltid ligga 0.10 högre i odds än vanlig trevägs ht-spel (med exakt samma utfall).
Eftersom ht ger nu ca 1,72 på real och ht/ft 1,91 på real så kan du i princip vid matchstart få 1,85 på HT. Låter du det gå 10 minuter kommer du hamna högre upp.
Ett råd bara
Förövrigt gillar inte bet365 mig i många fall Håller till på betfair.
__________________
Jojo..
RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 09:06   #10
 
RizZlas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ume
Inlägg: 850
Sharp$: 718


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pankbank Visa inlägg
jag tar också real/real . och målriktigt blir det säkert. jag tar samma som dej. Ö/U 2.5. fortfarande förbannad efter tyska fi**spel igår.

du behöver inte skriva på både din dagbok och dagens fotboll rizzla .det är bättre att du vilar 5 minuter
När klockan ringer (på morgonen, eftermiddagen, kvällen, natten eller när jag vaknar) börjas det sökas efter spel tills det att ögonlocken sluts igen.
__________________
Jojo..
RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 09:07   #11
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RizZla Visa inlägg
Det är väl meningen att det skall presenteras lite intressanta spel före kickoff för dem som inte sitter och livebettar?
Självklart vilket var det du gjorde också, så inget ont menat mot dig.
Men det betyder inte att man ska placera sina spel före matchstart. Flera lär antagligen se på matchen och då är det bättre att avvakta med att lägga sitt spel till just live ifall man nu ska se på matchen/har tid att spela live. Har man inte det så kan man spela i förväg som du gör. Delar endast med mig utav min erfarenhet vid HT spel. Handlar om att spela till högst odds och det kommer man att få på HT spel.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 09:12   #12
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 20
Sharp$: 270
Standard

Har kollat på 3 av deras matcher hittills och det ni säger är sant men Ajax offensiv ser ju samtidigt otroligt vass ut. PAOK Thessaloniki - Ajax 3 - 3 , FC Groningen - Ajax 2 - 2 och Ajax - Vitesse 4 - 2 . Kiev kommer ju oxå med en förlust nyligen med 3 - 1 mot Vorskla.
Tror på kryss
apanlaban är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 09:13   #13
 
RizZlas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ume
Inlägg: 850
Sharp$: 718


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Självklart vilket var det du gjorde också, så inget ont menat mot dig.
Men det betyder inte att man ska placera sina spel före matchstart. Flera lär antagligen se på matchen och då är det bättre att avvakta med att lägga sitt spel till just live ifall man nu ska se på matchen/har tid att spela live. Har man inte det så kan man spela i förväg som du gör. Delar endast med mig utav min erfarenhet vid HT spel. Handlar om att spela till högst odds och det kommer man att få på HT spel.
Skall vi diskutera detta så visst. Du kan ha fel i många fall angående detta. Låt oss säga att Madrid går ut och öser från första stund och radar upp chans efter chans. Sjunker eller går oddset upp då också KP? Om oddsen på bet365 inte rättar sig efter matchbilden så kanske man ska göra ett nytt konto i syrrans namn eller liknande.

Edit: Missade att du skrev vid matchstart dock.

Det har varit många många matcher jag har suttit i samma situation på liven när tex Real har spelat mot ett mycket sämre lag. Det kan ticka iväg till 20-25 min innan du får ett liknande odds om trycket är kolossalt mot Lieges målvakt.

Men visst, i get your point, Livespel generar mest inkomst för mig och det är ofta en fördel att spela det mesta live.
__________________
Jojo..

Senast redigerad av RizZla den 2010-08-17 klockan 09:20.
RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 09:28   #14
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RizZla Visa inlägg
Skall vi diskutera detta så visst. Du kan ha fel i många fall angående detta. Låt oss säga att Madrid går ut och öser från första stund och radar upp chans efter chans. Sjunker eller går oddset upp då också KP? Om oddsen på bet365 inte rättar sig efter matchbilden så kanske man ska göra ett nytt konto i syrrans namn eller liknande.

Japp självklart finns den risken med. Att lag får in ett mål första minutrarna händer då och då. Men läs igenom det jag skrev först. Marknaden Asiatisk hcp HT finns endast att tillgå vid live. Folk tenderar att missa den marknaden eftersom de spelar 3vägs halvtid.

Oddset sjunker INTE nämnvärt faktiskt. Detta eftersom tiden går hela tiden och risken för ett oavgjort vid HT ökar då.
Det odds som kan sjunka är vilket lag gör nästa mål.

Gårdagens exempel

Spoiler:


Du ser tiderna då spelen placerades
20:16:18
16/08/2010 Man Utd v Newcastle
(1:a halvlek - Asian Handicap) (Nuvarande resultat 0-0) Man Utd -0.5 1.925 Ingen Vunna
Insats: 3.000,00 Vinst: 2.775,00 Utdelning: 5.775,00

Samma spel gav oddset 1,72 vid trevägs HT
HT/FT ManU/ManU gav oddset 1.92
Det som hände här var att HT spelet gav HÖGRE odds än HT/FT samt högre än trevägs. Detta trots att ManU pressade från första sekund.


Vi fortsätter på gårdagens match där samma scenario passar in i hur du målar upp matchen. Dvs direkt press från start.

4 Minuter efter föregående spel. Här pressade united på ÄNNU mer. Dessutom fick de farliga hörnor. Ju längre tiden går dessto högre blir oddset. Det säger sig självt?

20:19:13
16/08/2010 Man Utd v Newcastle
(1:a halvlek - Asian Handicap) (Nuvarande resultat 0-0) Man Utd -0.5 2.00 Ingen Vunna
Insats: 4.000,00 Vinst: 4.000,00 Utdelning: 8.000,00

Vid denna tidpunkt gav HT trevägsspelet ~1,87 HT/FT ManU gav ~1,97 men vid asiatisk hcp HT spel fick du 2x pengarna!

Ser du skillnaden i vad jag menar?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 09:36   #15
 
RizZlas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ume
Inlägg: 850
Sharp$: 718


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Svar i PM.
__________________
Jojo..
RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td